понеділок, 23 березня 2009 р.

Інтернет-семінар з теми "Інтернет як технології дистанційного навчання"

Шановні колеги! Чекаю відповіді на наступні питання:
1. Визначити поняття "Інформаційна компетентність вчителя".
2.Чим відрізняються поняття "дистанційна освіта" та "дистанційне навчання"?
3. Які моделі дистанційного навчання можна використовувати на уроках християнської етики?
4. Як можуть бути поєднані очна та дистанційна форми навчання при викладанні християнської етики?

5 коментарів:

  1. 1. Інформаційна компетентність включає в себе:
    уміння адекватно визначати необхідність у певній інформації: розуміти, що за певною темою необхідна додаткова інформація; аналізувати джерела інформації для більш глибокого ознайомлення з проблемою теми; визначати основні поняття і терміни, що є необхідними для розкриття цієї теми; визнати, що інформація, яка є за певною темою, може бути об’єднаною з початковими думками, досвідом та продукуванням нової інформації за цією темою;
    ефективне здійснення пошуку необхідної інформації: вміти шукати необхідну інформацію як за допомогою послуг мережі Інтернет, так й інших засобів комунікації,
    визначати та підбирати необхідні методи дослідження та пошуку інформації;
    аналізувати та визначати переваги застосування різних методів дослідження; вибирати ефективні підходи щодо забезпечення доступу до необхідної інформації;
    аналізування, синтезування інформації та створення при цьому нової інформації: критично оцінювати інформацію та її джерела, вибирати корисну інформацію відповідно до проблеми дослідження чи певної теми; виділяти основні ідеї певної інформації; на аналізі існуючої інформації створювати свою нову логічну, чітку, науково цінну інформацію;
    уміння адекватно оцінювати інформацію: визначати рівень необхідності певної інформації;
    комунікативні вміння щодо обміну інформацією з іншими: знає і слідує етикету комунікації з іншими дослідниками даної теми, влучно і доречно використовує метод інтерв’ю та анкетування; розуміє закони, постанови інституційної політики та етики, що стосуються доступу та використання інформаційних ресурсів, а також дотримується їх, а саме: бере участь в електронних дискусіях, дотримуючись етикету спілкування в мережі; використовує затверджені паролі та інші форми ID для доступу до інформаційних ресурсів; відповідає вимогам інституційної політики доступу до інформаційних ресурсів;
    комп’ютерна грамотність: використовує інформаційні та комунікаційні технології для зберігання, пошуку, зміни формату інформаційних документів відповідно до вимог аудиторії та до розвитку технічних засобів.
    2. Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес передання і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчання у спеціалізованому середовищі, яке створене на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
    У процесі дистанційного навчання використовуються дистанційні курси - інформаційні продукти, які є достатніми для навчання за окремими навчальними дисциплінами,
    а цілями дистанційної освіти є:
    упровадження в освітню практику технологій дистанційного навчання;
    створення якісно нового навчального середовища, що є більш ефективним і результативним на сучасному етапі розвитку держави.
    3. Перша модель - вчення за типом екстернату. Вчення призначене для учнів і студентів, які по якимось причинам не можуть відвідувати очні учбові заклади.
    Друга модель - вчення на базі одного університету. Це вже ціла система вчення для студентів, які виучуються не стаціонарно, а на відстані, заочно (відкриті форми) або дистанційно, тобто на основі нових інформаційних технологій, включаючи комп'ютерні телекомунікації. Такі програми використовуються для здобуття всіляких атестатів освіти.
    Третя модель - вчення, засноване на співпраці декілька учбових закладів. Вона передбачає спільну підготовку єдиних програм заочного ди-станционного вчення для декількох учбових закладів.
    Четверта модель - автономні установи, спеціально створені для цілей відкритого або дистанционного вчення, в яких студенти можуть здобути освіту по різних напрямах. Вони спеціалізуються в створенні мультимедійних курсів.
    П'ята модель - вчення по автономних повчальних системах. Вчення в рамках подібних систем ведеться цілком за допомогою відеозаписів або радіопрограм, а також додаткових друкарських посібників. Неформальне, інтегроване дистанційне вчення на основі мультимедійних програм.

    ВідповістиВидалити
  2. 1. Інформаційна компетентність включає в себе:
    а) уміння адекватно визначати необхідність у певній інформації:
    -розуміти, що за певною темою необхідна додаткова інформація;
    -аналізувати джерела інформації для більш глибокого ознайомлення з проблемою теми;
    -визначати основні поняття і терміни, що є необхідними для розкриття цієї теми;
    -визнати, що інформація, яка є за певною темою, може бути об’єднаною з початковими думками, досвідом та продукуванням нової інформації за цією темою;
    б) ефективне здійснення пошуку необхідної інформації:
    -вміти шукати необхідну інформацію як за допомогою послуг мережі Інтернет, так й інших засобів комунікації, визначати та підбирати необхідні методи дослідження та пошуку інформації;
    -аналізувати та визначати переваги застосування різних методів дослідження;
    -вибирати ефективні підходи щодо забезпечення доступу до необхідної інформації;
    в)аналізування, синтезування інформації та створення при цьому нової інформації:
    -критично оцінювати інформацію та її джерела, вибирати корисну інформацію відповідно до проблеми дослідження чи певної теми;
    -виділяти основні ідеї певної інформації;
    -на аналізі існуючої інформації створювати свою нову логічну, чітку, науково цінну інформацію;
    г) уміння адекватно оцінювати інформацію:
    -визначати рівень необхідності певної інформації;
    д) комунікативні вміння щодо обміну інформацією з іншими:
    -знає і слідує етикету комунікації з іншими дослідниками даної теми, влучно і доречно
    -використовує метод інтерв’ю та анкетування;
    -розуміє закони, постанови інституційної політики та етики, що стосуються доступу та використання інформаційних ресурсів, а також дотримується їх, а саме: бере участь в електронних дискусіях, дотримуючись етикету спілкування в мережі; використовує затверджені паролі та інші форми ID для доступу до інформаційних ресурсів;
    -відповідає вимогам інституційної політики доступу до інформаційних ресурсів;
    є) комп’ютерна грамотність:
    -використовує інформаційні та комунікаційні технології для зберігання, пошуку, зміни формату інформаційних документів відповідно до вимог аудиторії та до розвитку технічних засобів.
    2. Дистанційне навчання - це індивідуалізований процес передання і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчання у спеціалізованому середовищі, яке створене на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
    У процесі дистанційного навчання використовуються дистанційні курси - інформаційні продукти, які є достатніми для навчання за окремими навчальними дисциплінами, а цілями дистанційної освіти є:
    1)впровадження в освітню практику технологій дистанційного навчання;
    2)створення якісно нового навчального середовища, що є більш ефективним і результативним на сучасному етапі розвитку держави.
    3. Перша модель - навчання за типом екстернату. Воно призначене для учнів і студентів, які за певними причинами не можуть відвідувати очні учбові заклади.
    Друга модель - навчання на базі одного університету. Це вже ціла система навчання для студентів, які вчаться не стаціонарно, а на відстані, заочно (відкриті форми) або дистанційно, тобто на основі нових інформаційних технологій, включаючи комп'ютерні телекомунікації. Такі програми використовуються для здобуття різноманітних атестатів освіти.
    Третя модель - навчання, засноване на співпраці декількох учбових закладів. Вона передбачає спільну підготовку єдиних програм заочного дистанційного навчання для декількох учбових закладів.
    Четверта модель - автономні установи, спеціально створені з метою відкритого або дистанційного навчання, в яких студенти можуть здобути освіту за різними напрямами. Вони спеціалізуються в створенні мультимедійних курсів.
    П'ята модель - навчання за автономними навчальними системами. Навчання в рамках подібних систем ведеться цілком за допомогою відеозаписів або радіопрограм, а також додаткових друкарських посібників. Неформальне, інтегроване дистанційне навчання на основі мультимедійних програм.

    Горденко А.Н.

    ВідповістиВидалити
  3. 1. Поняття "компетентність " (лат. competens - відповідний, здібний) означає коло повноважень будь-якої посадової особи чи органу; володіння знаннями, досвідом у певній галузі. Під інформаційною компетентністю педагога розуміють особистісні можливості учителя, які дозволяють йому самостійно й ефективно реалізовувати цілі педагогічного процесу за допомогою інформаційних умінь. Зміст психолого-педагогічних знань визначається навчальними програмами.
    Через інформаційні уміння розкривається структура інформаційної компетентності педагога.
    Інформаційні уміння пов'язані не тільки з безпосереднім викладом навчальної інформації, а й з методами її отримання та обробки. Серед них уміння і навички роботи з друкованими джерелами і бібліографування, уміння здобувати інформацію з інших джерел і переробляти її відповідно до цілей і завдань педагогічного процесу. Інформаційними є також уміння:
    - доступно викладати навчальний матеріал, із урахуванням специфіки предмета, рівня підготовленості учнів, їх життєвого досвіду і віку;
    - логічно правильно будувати процес передачі навчальної інформації, використовуючи різні методи і їх поєднання: розповідь, пояснення, бесіду, проблемний, індуктивний, дедуктивний виклад матеріалу та інші;
    - доступно, лаконічно і виразно формулювати питання;
    - ефективно використовувати ТЗН (технічні засоби навчання), EOT (електронно-обчислювальну техніку), засоби наочності (графіки, діаграми, схеми тощо);
    - оперативно змінювати (у випадку необхідності) логіку і спосіб викладу матеріалу.
    Усе це може здійснювати лише вчитель з високою професійною компетентністю, розвиненими творчими, дослідницькими здібностями, високим рівнем інтелігентності, духовно-морального потенціалу, конкурентноздатності, ерудованості, здібностей до безперервної освіти.
    2. Дистанційна освіта – це цілеспрямоване і методично організоване керівництво навчально-пізнавальною діяльністю та розвитком осіб, що перебувають на відстані від освітнього закладу і тому не вступають у постійний контакт з його педагогічним персоналом.
    Дистанційне навчання – спосіб організації процесу навчання, що ґрунтується на використанні сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій, які дають можливість здійснювати навчання на відстані без безпосереднього контакту між викладачем і учнем. Дистанційне навчання передбачає просторову віддаленість суб`єктів навчання, які взаємодіють між собою за допомогою телекомунікацій. Друковані, аудіовізуальні та інші спеціально підготовлені матеріали направляються індивідуальним учням або групам. Процес засвоєння матеріалу контролюється за письмовими завданнями, що адресуються викладачу та повертаються з виправленнями та рекомендаціями.
    Дистанційна освіта – це більш ширше поняття, ніж дистанційне навчання. Основним шляхом отримання дистанційної освіти є дистанційне навчання та самоосвіта.
    3. На заняттях з християнської етики можуть бути використані різноманітні моделі дистанційного навчання: лекції, консультації та інструкції через Інтернет, приймання участі у форумах, чатах, семінарах і конференціях у всесвітній мережі, аудіовізуальні та відеоматеріали.
    4. При викладанні християнської етики можуть бути поєднані очна форма навчання – аудиторні заняття як настановча сесія, робота в бібліотеці, робота аудіо- , відео залу; і такі форми дистанційного навчання як консультації в Інтернеті, приймання участі в форумах, семінарах тощо.

    ВідповістиВидалити
  4. 1. Інформаційна компетентність – це вміння добувати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел. Інформаційна компетентність включає в собі використання різних джерел інформації; вміння класифікувати інформацію; вміння користуватися новими інформаційними технологіями; вміння переробляти інформацію для отримання певного продукту; аналіз та критичне ставлення до інформації; самостійне опрацьовування інформації; розуміння та освідомлення інформації; залучення власного досвіду.
    2. Дистанційне навчання – це індивідуалізований процес передання і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчання у спеціалізованому середовищі, яке створене на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
    Перша модель - навчання за типом екстернату, призначене для учнів і студентів, які по якимось причинам не можуть відвідувати очні учбові заклади.
    Друга модель - навчання на базі одного університету. Це вже ціла система навчання для студентів, які вчаться не стаціонарно, а на відстані, заочно (відкриті форми) або дистанційно, тобто на основі нових інформаційних технологій, включаючи комп'ютерні телекомунікації. Такі програми використовуються для здобуття всіляких атестатів освіти.
    Третя модель - навчання, засноване на співпраці декілька учбових закладів. Вона передбачає спільну підготовку єдиних програм заочного та дистанційного навчання для декількох учбових закладів.
    Четверта модель - автономні установи, спеціально створені для цілей відкритого або дистанційного навчання, в яких студенти можуть здобути освіту по різних напрямах. Вони спеціалізуються у створенні мультимедійних курсів.
    П'ята модель - навчання по автономних повчальних системах. Навчання в рамках подібних систем ведеться цілком за допомогою відеозаписів або радіопрограм, а також додаткових друкарських посібників. Неформальне, інтегроване дистанційне навчання на основі мультимедійних программ.
    4. Поєднання очної та дистанційної форми навчання полягає в можливості використання сучасних інформаційних технологій - Інтернет-консультації, форуми, семінари і т.д.

    ВідповістиВидалити
  5. Інформаційна компетентність включає в себе:
    уміння адекватно визначати необхідність у певній інформації: розуміти, що за певною темою необхідна додаткова інформація; аналізувати джерела інформації для більш глибокого ознайомлення з проблемою теми; визначати основні поняття і терміни, що є необхідними для розкриття теми; визнати, що інформація, може бути об’єднаною з початковими думками, досвідом та продукуванням нової інформації за цією темою;
    ефективне здійснення пошуку необхідної інформації
    визначати та підбирати необхідні методи дослідження та пошуку інформації;
    аналізувати та визначати переваги застосування різних методів дослідження; вибирати ефективні підходи щодо забезпечення доступу до необхідної інформації;
    аналізування, синтезування інформації та створення при цьому нової інформації: критично оцінювати інформацію та її джерела, вибирати корисну інформацію відповідно до проблеми дослідження чи певної теми; виділяти основні ідеї певної інформації; на аналізі існуючої інформації створювати свою нову логічну, чітку, науково цінну інформацію;
    уміння адекватно оцінювати інформацію
    комунікативні вміння щодо обміну інформацією з іншими: знає і слідує етикету комунікації з іншими дослідниками даної теми, влучно і доречно використовує метод інтерв’ю та анкетування; розуміє закони, постанови інституційної політики та етики, що стосуються доступу та використання інформаційних ресурсів, а також дотримується їх, відповідає вимогам інституційної політики доступу до інформаційних ресурсів;
    комп’ютерна грамотність: використовує інформаційні та комунікаційні технології для зберігання, пошуку, зміни формату інформаційних документів відповідно до вимог аудиторії та до розвитку технічних засобів.

    Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес передання і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчання у спеціалізованому середовищі, яке створене на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

    Дистанційна освіта це- упровадження в освітню практику технологій дистанційного навчання;
    створення якісно нового навчального середовища, що є більш ефективним і результативним на сучасному етапі розвитку держави.

    Перша модель - вчення за типом екстернату.
    Друга модель - вчення на базі одного університету.
    Третя модель - вчення, засноване на співпраці декілька учбових закладів.
    Четверта модель – відкрите або дистанционе вчення, в яких студенти можуть здобути освіту по різних напрямах.
    П'ята модель - вчення по автономних повчальних системах.
    На заняттях з християнської етики можуть бути використані різні моделі дистанційного навчання: консультації, лекції, інструкції через Інтернет, приймання участі у форумах, чатах, семінарах і конференціях у всесвітній мережі, аудіовізуальні та відеоматеріали.
    При викладанні християнської етики можуть бути поєднані очна форма навчання – аудиторні заняття , робота в бібліотеці, робота аудіо- , відео залу; і такі форми дистанційного навчання як консультації в Інтернеті, приймання участі в форумах, семінарах тощо.

    ВідповістиВидалити